Wszystko na temat bram. Opisujemy bramy garażowe, bramy segmentowe oraz bramy przemysłowe. Znajdziesz tutaj wszystko na ich temat, a także na temat krat i rolet..


Napędy elektryczne do bram


Do czego służą napędy elektryczne w bramach? Pewnie wielu zastanawia się jakie jest ich zastosowanie i czy są warte dodatkowej inwestycji ,czy jest to raczej zbędny dodatek. Przed zakupem bramy warto zgłębić także wiedzę na ten temat, żeby móc wybrać bramę w pełni odpowiadającą naszym preferencją.

napęd elektryczny i system zdalnego sterowania to bardzo duże udogodnienia dla posiadacza bramy garażowej.Jak już zostało napisane w jednym z artykułów na tej stronie,odnośnie bram przemysłowych, napęd elektryczny składa się z głowicy, szyny jezdnej, łańcucha, elementu przeniesienia napędu i cięgna, które łączy system napędowy z bramą. Szyna mocowana jest do sufitu, a jej długość wynosi około 250-400 cm. Na końcu szyny – w pewnej odległości za skrzydłem bramy – umieszczona jest głowica. Pod obudową głowicy kryje się silnik, transformator, oświetlenie i centrala sterująca.

Aby móc zamontować napęd elektryczny niezbędny jest garaż o odpowiednich rozmiarach, głównie głębokości. Ważne jest również nadproże o wysokości umożliwiającej montaż głowicy napędu.-, potrzebne miejsce wynosi około 35 centymetrów. Praktycznie każdą bramę można wyposażyć w napęd elektryczny, a na wybór odpowiedniego modelu mają wpływ: powierzchnia, ciężar bramy i częstotliwość jej otwierania. Napęd uruchamia się przyciskiem, kluczykiem, zamkiem kodowym lub falami radiowymi, zależne jest to od woli użytkownika, który podczas zakupu informuje o swoich oczekiwaniach. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest napęd uruchamiany drogą radiową. Sygnał wysłany z pilota jest odbierany przez odbiornik w garażu.

W celu zwiększenia zasięgu pilota do odbiornika podłącza się antenę, montuje sie ją na zewnątrz garażu. Po wjeździe do garażu i opuszczeniu bramy zapala się oświetlenie zintegrowane z głowicą napędu. Rozbudowane systemy sterowania i programowania oprócz bramy garażowej otwierają też bramę wjazdową i włączają oświetlenie zewnętrzne domu, oczywiście tego rodzaju udogodnienia to dodatkowy koszt przy zakupie bramy, jednak wymagający i leniwi klienci mogą zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Proces programowania napędu umożliwia automatyczne lub ręczne ustalenie położeń krańcowych, regulację czułości modułu przeciwzgnieceniowego (układ zatrzymujący bramę, jeśli napotka ona na swojej drodze przeszkodę). Innym, dużo droższym rozwiązaniem jest instalacja fotokomórki, która zatrzyma bramę w momencie, gdy osoba lub przedmiot znajdzie się w strefie zagrożenia. Napędy wyposażone są również w funkcję delikatnego startu i domknięcia bramy, co zapobiega jej uszkodzeniu. Po uruchomieniu skrzydło zaczyna wolno ruszać, następnie osiąga standardową prędkość, a pod koniec zwalnia- brama zamyka się delikatnie i cicho, unikając możliwości uszkodzenia poprzez gwałtowne trzaśnięcie. W przypadku braku prądu bramę odblokowuje się od wewnątrz, za pomocą cięgła,które pociągnięte na szynie prowadzącej otwiera bramę. Jeżeli garaż nie ma oddzielnego wejścia należy zadbać o to, aby instalator zamontował linkę stalową przymocowaną do klamki bramy. Klamka powinna być wtedy zabezpieczona zamkiem z wkładką patentową. Można także zainstalować system awaryjnego zasilania,który będzie magazynował energie lub działał na baterię.

C 2006 PORTADA.Pl, All Ri ghts Reserved | kontakt | strona główna